Absintmerken

Muse de France

Helfrich (10/27/04 om 20:09:19):

Vandaag bracht de post een monster van de eerste versie van Muse de France, een creatie van PhiL(*). Het flesje blijft nog een aantal dagen dicht, terwijl ik er nu enigszins verwonderd naar zit te kijken. De inhoud heeft de kleur van een 'extra vergine' olijfolie van uitstekende kwaliteit ...


(*) http://www.absinthefrenchmanspoon.com

 

Z.v.E (11/08/04 om 21:22:46):

en?

 

Helfrich (11/11/04 om 17:37:41):

Verrassend. Vreemd. De liefde bloeide bepaald niet gelijk op. Zeker geen Jade. Ik heb nog steeds geen duidelijke mening. Ik ben van plan morgen weer te gaan proeven.

Verder blijkt de smaakbeleving bepaald niet eenduidig. Voor mij heeft (/had) het product alcoholscherpte, maar ik ben de enige die dat proeft. Een ander proeft zoethout en dat zit er helemaal niet in (wat volgens sixela te maken kan hebben met groene anijs in jonge absint).

 

sixela (11/12/04 om 13:20:33):

Laten we wachten tot-ie een "Absinthe Suisse"-recept gebruikt.

Ik ben niet zeker dat ik een "absinthe ordinaire" met pepermunt in de kleuringsstap mijn favoriet recept vind...

 

Helfrich (11/12/04 om 21:17:07):

Helfrich schreef:

Ik ben van plan morgen weer te gaan proeven.


Niet dus. De tent zit hier al de hele namiddag en avond vol mutsen, zodat ik niet in de gelegenheid ben geweest om in alle rust wat te proeven.

 

Helfrich (11/16/04 om 23:47:23):

sixela schreef:

Laten we wachten tot-ie een "Absinthe Suisse"-recept gebruikt.

Ik ben niet zeker dat ik een "absinthe ordinaire" met pepermunt in de kleuringsstap mijn favoriet recept vind...


De volgende zullen we beiden drinken. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

 

Helfrich (11/28/04 om 12:18:44):

In ieder geval is de tweede 'batch' een enorme verbetering t.o.v. de eerste. Ik verwacht wel wat van zijn Suisse.

 

Helfrich (12/11/04 om 14:01:57):

En de 'Suisse' is inmiddels in de maak bij Lemercier, als het goed is.
Wellicht kunnen de testers binnenkort weer aan het werk.

Edit: Met excuses voor dat smerige doekje. Het is geen kotsvlek.



 

Z.v.E (12/12/04 om 22:19:40):

Ziet er uit als Chartreuse...

 

Helfrich (12/13/04 om 15:01:13):

De kleur doet inderdaad wat denken aan een Chartreuse, maar dan neigend naar olijfgroen. De eerste versie was veel donkerder en leek meer op een krachtige olijfolie.

Overigens had iemand op HV zelfs een smaakassociatie met Chartreuse. Met de 'grande chartreuse' i.p.v. de 'grande absinthe', om precies te zijn. Dat vind ik een beetje typisch, want de Grande Chartreuse is volgens mij een klooster op een berg en geen plant. Misschien dat een overeenkomst tussen de A. pontica en de alsemvariëteiten van het hooggebergte ten grondslag ligt aan een dergelijke associatie, aangezien de Libertine 55 (op basis van A. pontica) ook wat aan Chartreuse doet denken.

 

Absintmerken